måndag 9 mars 2009

Vatten och kyla

En båttur på Milford sound i hällregn är obeskrivligt vackert. Det gör sig inte på bild heller tyvärr. Men jag ska ändå försöka dela med mig.

PÅ väg från Milford fick jag sällskap i bilen av en schweisiska. Det var trevligt med sällskap den nästan fem timmar långa färden till Queenstown. Här är jag nu. Jag har många minnen från den här staden. The World där man kan köpa shots på tekanna finns fortfarande kvar och jag har varit där.

Queenstown ligger otroligt vackert. Jag gick upp för ett berg i ca en timme, det var svettigt. Men där uppe var det kallt. Det snöade på bergen runt omkring i natt så vi går verkligen mot vinter här. Men det gör utsikten desto bättre. Men jacka på.

Det har varit en bra dag med mycket gratisaktiviteter, exempelvis fick vi åka linbanan ner gratis eftersom de endast kollar biljetter när man åker nerifrån. Dessutom har hostlet gratis internet. Det är alltid jobbigt eftersom jag spenderar alldeles för mycket tid vid datorn då. Men mycket skönt ändå. Ändå har jag lyckats spendera mycket pengar i den här staden. Jag har ätit ute, gått ut och dessutom finns här shopping - jag är som en kalv på grönbete dessvärre. En sax har jag saknat många gånger sen jag åkte hemifrån. Hostlen har aldrig någon och jag blir galen när jag ska försöka bryta mig in i olika plastförpackningar. Frågan nu är bara hur jag ska få ut saxen ur sin plastförpackning utan sax.



Hanna i Milford sound



Milford sound



En båt duschar i vattenfallet, för stunden helt dold.




Queenstown från berget



Tekanna på The World



Mitt hostel Last resort



Queenstowns hamn

4 kommentarer:

Anonym sa...

Milford sound ser helt otroligt vackert ut.

Hur ska du kunna stanna en längre tid i Sverige när du kommer hem?

Unknown sa...

Haha, ja The World kommer man ju ihåg... Och hamnen i Queenstown har jag en liknande bild ifrån. Gud vad avis jag blir att du får uppleva allt igen.

Anonym sa...

Stina: Vet inte. Får sticka till Norge istället...

Anna: Ja, det var sig likt. Det jag minns... Konstigt nog tycks de flesta av mina minnen blivit förvrängda under åren.

Blingbling sa...

Helt sjukt vad där är fint. Lite som ett tropiskt och exsotiskt Norge. Jag vill också :)

Gillar bilden på dig i hamnen. Du ser så där coolt avslappnad ut.