måndag 23 mars 2009

Snar avvänjning

Sydneytiden har gått alldeles för fort trots att jag varit här ovanligt länge för mig. Jag har turistat mig runt staden. Igår var jag på zoo och på en bushwalk längs vattnet. Idag har jag spenderat hela dagen i Blue mountains. Jag kände mig som Tom Cruise i MI2 (eller kanske 3??) när han hänger ner för en klippa. Jag stod där på en klippa och tittade ut över den gigantiska dalen nedanför och tänkte på Tompa. Tyst var det trots horder av asiater. Och jag.

Ikväll kom jag hem till Manly igen och lagade mat och drack vin. Och letade efter shuttlebussar. Inte det lättaste att ta sig till flygplatsen visar det sig. De flesta bussarna som hämtar upp en gör endast det på hotell eller hostel. Jag har fortfarande höga förhoppningar på att bli upphämtad av en imorgon. Trots att jag bor i ett högst privat casa.

Imorgon gör hostellivet åter intågande i mitt liv. Jag kommer att sakna familjen ochs sällskapet tillsammans med skarpa knivar, ett välutrustat kök och eget rum och badrum. Och att slippa skriva mitt namn på all mat jag handlar. Jag ska väl snabbt vänja mig av med lyxen tror jag.



Oliver, jag och girafferna med utsikt över Sydney



Jag känner mig lite som Tom Cruise på klippan i Blue Mountain



Kakadua ute och spatserar i Blue Mountain nationalpark



Solnedgång över Manly

5 kommentarer:

Blingbling sa...

En liten fråga. Var har du hittat alla familjer du bor hos? På nän sajt på nätet. Eller söker du upp dem väl på plats :)

Hanna sa...

Bling: På Kuba hittade jag dem på gatan eller via mun-mot-mun-metoden så att säga. Men familjen i Sydney kände jag sedan tidigare (en svenska som emigrerat). Jag träffade dem i Sydney för 7 år sen - och förhoppningsvis om 7 år igen ;)

Blingbling sa...

Vad smidigt :)

Anonym sa...

Jag har glömt att kommentera att jag gillar dina jeans-shorts skarpt!

Hanna sa...

Bling: Visst är det... Att ha kompisar lite ute i världen.

Ester: Haha! Tack! :) De har blivit en naturlig del av min vardag...