måndag 16 mars 2009

Allergi och oro

Det är nog bra att jag inte alltid bor på B´nB:s, för då skulle jag definitivt rusa i vikt. Frukosten imorse gick inte av för hackor. Jag åt som om det inte fanns någon morgondag. Igår åt jag dessutom ute och även då slickades tallriken helt ren. Ett dygn av mättnad. Inte bara bekvämt. Förutom grandiosa frukostar fanns en massa grejer i kylen som man kunde ta av (gratis) och dessutom typ tre handdukar och en morgonrock att strosa runt i. Ja, man kan inte bo så varje dag, så är det.

Morgonen spenderade jag dessutom med att besöka en av mina favoritvingårdar Saint Clair. Köpte vin förstås. Mmmm...

Nu är jag åter installerad i backpackerslivet. Jag har märkt att hostelkatter är vanligare än att få ett täcke i sängen. Idag känner jag mig med andra ord allergisk. Jag som hoppats på musslor, inte allergi.

Jag kommer därför ge mig av från Kaikoura tidigare, mot Akaroa och nya delfiner.

Tiden rinner ut för mig här på Nya Zeeland. För varje dag tycks jag mer ivrig att komma vidare snabbare. Idag gick jag en 4-timmarspromenad på 2,5 timmar. Oron ger inte med sig för det.

Här och nu spelar de Dido For rent vilket påminner mig om Australien för 7 år sen. Framför allt om en särskilt trädhusfest. Han betalade ingen rent där inte...



Frukost utan dess like



Saint Clairs vingård



Nära-ko-upplevelse Kaikoura



Vy Kaikoura

2 kommentarer:

Anonym sa...

gud va hungrig jag blir

Anonym sa...

Hur många dagar tills planet lyfter?

Kaikoura - vackert, kan bara tänka mig hur fint det är i vekligheten.