lördag 21 mars 2009

Sydneylivet ter sig

Halvvägs genom min resa är jag precis idag. Tidsmässigt i alla fall.

Sydney är gott. Igår redde jag ut allt som har med mina transporter i Australien att göra. Det visar sig att jag äntligen ska få göra outback och Uluru. Jag ser verkligen fram emot det. Eftersom jag bor i Manly tog jag färjan in till stan. Fotade oparahuset ur alla vinklar, gick på Aquarium och såg hajarna och promenerade genom stan.

Idag har liknat igår med promenerande och barnpassning tillsammans med matlagning till min värdfamilj. Det är ett ganska skönt liv. Framför allt känns det lyxigt med att ha en hel lägenhet för mig själv och även en hel familj för mig själv. Imorgon ska jag med familjen på zoo. Familjeliv är ganska behagligt. Jag har några dagar kvar av det.

Och förresten, Sydney är varmt. Riktigt varmt.




Jag lyckades fånga operahuset från många vinklar



Med Turid och Felix på promenad



Från Manlyfärjan, ja det är förstås operahuset



Bland hajar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som att du har det förträffligt bra. :)

Unknown sa...

Åh har Turid fått en bebis! Hälsa så mycket till henne och gratta!

Hanna sa...

Marina: Oh, ja...

Anna: Två pojkar har hon. Jag ska hälsa om hon inte läser detta förstås...