onsdag 18 mars 2009

Moderna tankar om varandra

Jag fattar inte att det är sant att jag ska lämna det här otroligt vackra landet som jag powergjort verkligen. NZ på 29 dagar. I rasande tempo. Tusen intryck. En bil. Det har varit galet och fantastiskt. Hur ska man någonsin känna sig klar med detta? Uppgiften känns mig omöjlig. Det finns bara mer och mer och mer.

Sista dagen har spenderats badandes med hectordelfiner i fjortongradigt vatten. Mina tår vitnade snabbt till oigenkänlighet i takt med att värmen inombords inför dessa vackra och kloka djur spred sig. Delfinerna kom äntligen min väg. Och de var lekfulla. Jag kan inte känna mig annat än nöjd med den här dagen. Uppfylld och samtidigt lite tom inombords.

Jag kommer förhoppningsvis att sammanfatta en best of NZ. Den är påbörjad och ska antagligen publiceras inom kort. Om den blir på ett sätt som kan vara av allmänt intresse vill säga.

Dessutom kommer jag på massor med saker jag ska börja med när jag kommer hem. NZ inspirerar mig hela tiden. Till och med klimattänksmässigt, vilket är mycket förvånande med tanke på hur det var sist jag var här. Kanske kan jag sammanfatta några tankar runt det.

Det kan vara over and out från Nya vackra Zeeland. Ses på en annan kontinent, som är gigantiskt och röd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske kan forska på NZ i framtiden...

Anonym sa...

vemodigt men spännande med nytt land

Anonym sa...

Din blogg är en härlig flykt från en verklighet här hemma. Inte ens vårsolen kan matcha det du skriver om!