lördag 14 mars 2009

Kajaking i Abel Tasmans nationalpark

För första gången på dagar tog jag det bara lugnt på morgonen här i Abel Tasmans nationalpark, i Marahau. Hela förmiddagen. Preppade och tog det lugnt. Sen var det kajakdags. Äntligen. Sjötaxi ut, fika på en strand och kajak hem med vinden i ryggen. Som vanligt nu för tiden hamnade jag med instruktören. Så vi var förstås grymma. Vattnet var alldeles azurblått men inte riktigt badvänligt till temperaturen. Vi såg pälssälar (?) och en stingrocka på vägen. Halvvägs drog vi fram ett segel och seglade en bit alla fyra kajaker ihop. Slutligen paddlade vi upp på stranden i en uppgående tidvattenvåg. Jag vill kajaka mer. Ska känna efter hur armarna känns imorgon. Jag ska till Blenheims vingårdar imorgon och bo på bed & breadfast (lyx!). Sen undrar jag om jag ska försöka klämma in en kajaktur i Marlborough sound också dagen efter (om jag inte är för bakis av vinprovandet vill säga – det är en del vingårdar att ta sig igenom…). Annars får jag köpa en kajak när jag kommer hem och paddla i Väddöviken. Det vore perfekt, kul och träning för mina sillmjölkar till armar.

Hur ska jag nu har råd med detta när jag kommer hem?!





Hamish och Hanna - kajakbuddies



På väg ut

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhå, äntligen lite vingårdar!
Hoppas du hittar på riktigt goda viner.
Vintips emottages tacksamt :)

Lilli sa...

Kajak skulle inte vara så dumt. Kjelle och jag har pratat om det också. Det ligger en kanot där vid bastun (Väddö), som vi tänkte köpa...

Anonym sa...

Stina: Hick, ska fundera på det...

Lilli: Roligt, gör det!

Anonym sa...

alltså fy fan...nu blev jag mer avis än nånsin;)