måndag 2 mars 2009

I hobbitland

Dagen har varit lång. På resande fot. Färjan över till södra ön är lite som en finlandsfärja. Fast mycket vackrare. Vi gled genom Marlboroughsound medan delfinerna hoppade och lekte framför båten. Exotisch.

Bussresan gick genom hobbitland. Det var höga berg och gröna dalar. Helt galet. Varje blickfång är som ett vykort. Jag ville bara säga klick, klick, klick hela tiden. Utan kamera är det svårt. Jag lyckades ta några bilder med mobilen, men eftersom min bluetoothadapter gav upp för länge sen kan jag dessvärre inte överföra bilderna. Men jag är i himlen varje dag på den här ön. Det är bara beauty all over.

Snart går jag förmodligen in i radioskugga igen. Så det kan dröja en stund. Do not panic!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte mejla bilderna till dig själv från mobien? Det brukar jag göra...

Anonym sa...

Låter som en bra början på hösten.

Anonym sa...

kommer du ihåg min utmaning:P

Blingbling sa...

Skönt med ett livstecken. Shit jag blev livrädd när jag läste att två svenska tjejer i hyrbil omkommit på NZ. Kör försiktigt.

Anonym sa...

Såg du Frodo? :)
Härligt att höra att du har det bra!

Anonym sa...

Tess: Ska forsoka.
Stina: Yah!
Fro: Ja...
Bling: Det gor jag.
Therror: Jag tror han skuttade forbi...