söndag 1 mars 2009

Snart är jag på södra ön

En månad har jag varit borta idag. Och idag är det också höst.

Wellington är verkligen en mycket trevligare stad än Auckland. Men vi kom hit vid 15, jag rusade iväg i jakt på en kamerabutik utan lycka (de är stängda på söndagar) och blev sen så utmattad att jag var tvungen att gå tillbaka till hostlet och dricka kaffe och sätta i mig typ 5 kakor. Så jag har inte sett mycket av Wellington helt enkelt. Men det ligger vackert precis vid havet och har en hamn. Det ska vara en arty stad, vilket jag borde gilla.

Har lyckats boka in ett hostel imorgon i Christchurch. Sen beger jag mig iväg upp i bergen med min bil. Jag har 16 dagar med bil på Södra ön. Jag vill hinna se en del, men framför allt vill jag hinna känna en massa. Jag vet vad som väntar mig eftersom jag varit där för 7 år sen. Jag såg en väns bilder därifrån och började nästan gråta för att det är så vackert. Jag vill hinna ta det lugnt och bara vara på ett ställe ett tag och känna in det. Helst ett litet ställe. Städerna kan jag gärna lämna lite snabbt. Jag måste lägga upp den perfekta resplanen. Sen är det jag och bilen.

1 kommentar:

Anonym sa...

det låter som en riktigt bra plan...att känna:) kram