fredag 6 februari 2009

Solsken och mission



Igår var min bästa dag hittills på Kuba. Jag var i paradiset på stranden på Rancho Luna. Jag gjorde dessutom mitt första dyk – på sju år! Det var lite nervöst först, men jag var omgiven av några irländare och några kanadensare som peppade mig. Dessutom var instruktören väldigt professionell. Det gick bra. Vi såg koraller och en barracuda som var gigantisk.

Min taxi behagade dock inte dyka upp så jag blev kvar på stranden resten av dagen. Hängde med irländarna och kanadensarna under ett träd på stranden. Drack rom och cola och snackade om klimatförändringar. Vad kan jag säga. Jag trivdes som fisken i vattnet.

På kvällen var jag ganska trött men gick ändå ut och lyssnade på ett kubansk band och drack några drinkar. Sen somnade jag utmattad. Det visade sig även att jag bor i samma hus som en tyska som hittat en kuban och som därför tillbringar mycket tid här. Vi pratade ganska mycket, jag fick möjlighet att prata både tyska och engelska till frukost och det är ju inte varje dag. Mest är det annars spanska.

Idag sticker jag vidare till Trinidad – och förhoppningsvis fler dyk och nya möten. Fler bilder kommer sa smaningom. Med snabbare uppkoppling.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt det låter! Är inte ett DUGG avis... Du vet väl att du är saknad här? :-)

Anonym sa...

härligt att dyka;) och uppleva allt annat.

Anonym sa...

Har du hittat någon kuban då?

Anonym sa...

Spontana stunder är de bästa.

Hur går det med spanskan?

Anonym sa...

Tess: Det gladjer mig!
Fro: Det var 7 ar sen sist sa det kanns grymt!
B: Nope.
Stina: Sa dar. Jag klarar mig, men det ar inga extravaganser precis...