lördag 14 februari 2009

Nationella pesosspenderaren

Jag var som vanligt hungrig nar jag kom till Havanna. Havanna ar en svar stad att vara hungrig i. Sarskilt med 20 CUC pa fickan (200 kr).

Men jag verkar ha blivit kuban under tiden har. Lunch inkoptes i ett hal i vaggen for nationella pesos for ca 4 kronor. Sen lyckades jag aven kopa plaster for ca 2 kronor. Nagra kubaner utanfor blev som vilda nar de sag mig komma ut med plaster. De hade minsann inte lyckats kopa nagra. Jag fick tva rullar av bara farten. Tankte skanka den ena, men insag att mitt skavsar kan komma att krava de tva rullarna om jag maste promenera tillbaka. Vilket jag antagligen maste med tanke pa pengastatusen.

Nationella pesos har jag manga, men dem kan jag inte gora sa mycket med.

Nu ska jag ut och snacka lite spanska sa mycket jag bara kan!

Inga kommentarer: