tisdag 10 februari 2009

Camaguey

Jag har haft riktigt bra dagar i Trinidad. Hangt mycket med mina iriska vanner, suttit pa ett berg och tittat pa den roda solen sjunka i havet, varit pa klubb i en grotta i berget. Traffat sa manga manniskor som ar ute pa resa, fatt sa mycket ny inspiration till nya resmal. Igarkvall sa jag hejda till irerna och tidigt imorse begav jag mig vidare.

Allt kandes ok. Tills jag kom fram. Detta ar en stad pa riktigt, man kan faktiskt kopa saker i affarerna verkar det som. Det ar varmt och stort och trangt pa gatorna. Men inga resor till Havanna. Plotsligt kandes det lite ensamt i storstan. Jag vill inte tillbaka till Havanna for tidigt, men jag maste ju komma i tid till mitt flyg. Pa nagot vis kommer jag dit, men jag kan inte boka nagot vilket gor att jag inte kan planera. Jag ar fast har. Och ingen strand i sikte.

Gatorna har ar som en labyrint, sa star det i Lonely Planet Jag sag Jerusalm framfor mig. Sa ar det inte riktigt. An sa lange har jag blivit positivt overraskad over manniskors professionalitet pa banken, over att manniskor pratar engelska och over hur trevliga och serviceminded personer i butiker varit. Och det kanske sager mer om hur det varit tidigare.

Just nu sitter jag och tanker pa rom. Men utan lime i min Mojito forsmaktar jag pa denna o.

Ciao!

Inga kommentarer: