lördag 14 februari 2009

Back in Havanna

Jag ar tillbaka i brakiga, stora, varma Havanna. Det kanns markligt. Men jag kanner mig ganska lugn.

Min fortsatta tid i Camaguey fick jag manga nya kubanska vanner. Alla ville hanga med mig och visa mig saker. Det var trevligt att hanga med lite locals for en gangs skull. Resan tillbaka till Trinidad gick bra och jag kom fram 7 pa morgonen. Ganska sa dackad. Sov nagra timmar och gled sen ner pa stranden. Dar spenderade jag aven min sista dag i Trinidad, i skuggan under en palm. Det var en cocospalm, men som tur var gav den ingen utdelning. Efter en sista titt pa det Karibiska havet som lockade med sina vagor tog jag en taxi tillbaka till stan igen. Trinidad ar en skon stad. En latt stad och en svar stad, som Kuba. Kvallen spenderade jag som vanligt parkerad framfor den magnifika solnedgangen.

Tidigt imorse begav jag mig mot Havanna igen. Det kandes markligt att lamna Trinidad, som att jag snart kommer tillbaka igen. Kanske gor jag det. Kanske gor jag det inte. Just nu lider i alla fall tiden pa Kuba mot sitt slut. Cigarrokande, check. Rom, check. Dyka, check. Salsa, uncheck. Beachbum, check.

Imorgon ar jag i LA. Pa onsdag i Auckland. Forsta etappen av min resa ar nastan klar. Tanken suger och svider lite. Aven om jag kanner mig klar med Kuba. Det jag ser fram emot i LA ar framst att kopa lite nya gadgets som kraschat under veckorna har, datormusen, horlurar och en bluetoothadapter. Det ar mitt framsta mal. Och forhoppningsvis kunna ladda upp massor med bilder antligen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

LA - Uppsala. Same same but diffrent;P

Hanna sa...

Frö:* ;)