onsdag 11 februari 2009

Giftermal

Min tid i Camaguey har framst gatt ut pa en sak, att fa en biljett harifran. Inatt 2.25 gar bussen tillbaka till Trinidad, det kanns bra.

Det ar varmt och jar har fatt pa mig kjol for forsta gangen. Det gillar kubanerna. Jag har redan fatt forslag om giftermal, av karlek och inte for pengarnas skull. Det forsakrade han. Jag satt pa en cykeltaxi och erbjudandet kom fort. Sen paverkade pratandet cykeltempot, jag trodde aldrig jag skulle komma fram. Nar jag vanligt men bestamt avbojt giftermal foreslog han att vi skulle bli amigos. Det gar bra. Taxiresan skulle da inga i amigoskapet. Men jag tror vi skulle fa tillbringa resten av dagen tillsammans ocksa. Val framme hittade jag en gammal bekant amigo fran tidigare taxitur, vilket fick min nya amigo att snabbt glomma mig och cykla ivag.

Kjolen kommer i det snaraste bytas ut. Dessvarre ar byxorna i tvatten for tillfallet.

Jag har for ovrigt en allergsk reaktion mot huden i mitt casa. Det gor att jag annu mer langtar harifran. Till lugn och kanske en playa.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Playa, nice känns lite trevligare än 2 plus och regn. Burr. Men snart är det sommar. Nej, vänta det är fem månader kvar...Bläää.

Anonym sa...

Min resenerv pirrar lite när jag läser om dina äventyr! Nu ska jag läsa ofta om vad du gör! Låter hur skönt som helst att luffa runt!
Kram på dig.

Anonym sa...

Gifta sig för kärleks skull låter ju trevligt, men om du är rik kan jag tänka mig att gifta mig med dig.

Anonym sa...

Och vissa letar desperat efter livskamrat men lyckas aldrig...

Anonym sa...

Giftermål av kärlek... kärlek till din kjol då??

Men visst finns det kärlek vid första ögonkastet.

Hoppas byxorna torkar snart så du inte råkar komma hem gift ;)

Anonym sa...

Ville bara önska dig en fin alla hjärtans dag...
Kram

Anonym sa...

Salam: Det ar gott att hora :)
Ester: Min pirrar ockssa...
B: Ska vi saga det da..
Maria: Hehe...
Stina: Den ar nedpackad igen.
Nisse: Tack detsamma!