söndag 1 februari 2009

Nya rutiner

Jag ser mig som en väldigt rutinbunden person. Men jag är också bra på att lämna rutinerna bakom mig, bara så där. Jag landar lätt. Några smakprov på mina nya rutiner:

- Kort hår ger snabb dusch, det kan också vara det kalla vattnet som gör det. Men det går hur bra som helst
- Jag bor med en hund för tillfället. Vi är frukostkompisar.
- Jag dricker kaffe utan mjölk
- Jag dricker inget eftermiddagskaffe
- Jag missade lunch (det kan vara en dålig ny rutin, men visar också på att även min mage kan anpassa mig - däremot oroar jag mig för att kläderna ska börja trilla av mig snart)

Det är lite svårt att vara veg här. Hittar inte riktigt något som jag vill/känner för att äta. Men min casa har lagat mat åt mig. De blev något oroliga när de såg att jag inte ätit mer än som en myra på deras gigantiska portion. Jag har en tendens att få matångest när jag får så där mycket mat. De såg även att jag inte rört köttfärsen med räkor och undrade om jag inte gillade den. På spanska förklarade jag att jag inte äter carne. De tittade något oförstående på mig. Nä, här är man nog inte veg. Men nu vet de. Och nu får jag inte serverat något kött. Det är perfekt. Portionerna börjar även så smått anpassa sig. Jag skäms över att lämna så mycket mat när människor är fattiga. Fy! Men vad ska en stackars Hanita göra? Perquita.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh vad jag blev glad när jag såg att det fanns hur mkt läsning som helst här. Spännande.