torsdag 1 december 2011

Lika fast olika

Jag har ju ganska mycket samma saker med mig nu som senast jag reste (hit...). Det innebär att jag helt och hållet verkar tro att jag har samma saker. Min hjärna går i baklås.

När min väska blev kvar i Stockholm och jag var i Sydney så bad de mig beskriva väskan för dem. Gick hur bra som helst. Den är lilablå och svart. En ryggsäck. McKinley.

Väskan dök upp, den såg inte alls ut så, men det tänkte jag inte ens på. Det var helt klart min väska. Väskan jag beskrivit för dem var däremot min gamla väska.

När jag satt på shuttlen från flygplatsen till Auckland slog en obehaglig tanke ner i mitt huvud som en bomb. Jag hade fått med mig fel väska från flyget. Det var inte min väska. Jag var nästan säker. Jag hade inte tittat så noga utan bara tagit den jag kände var min. Jag kunde på shuttlen inte se min väska eftersom den var i en vagn bakom så jag hann resonera en stund för mig själv. Jag kom på att jag var osäker på hur väskan egentligen såg ut. Men när jag tagit den hade jag helt plockat den på igenkänning. Problemet är att jag hela tiden tror att jag har min gamla väska.

När jag väl såg väskan så var det förstås min väska. Men den är hellila med grå detaljer. Kan ni påminna mig om detta vid tillfälle? Jag har nämligen ingen aning till och från.


Inga kommentarer: