fredag 9 december 2011

Rangtitoto

Här ska det regna hela nästa vecka, med start söndag. Ganska intensivt som det verkar. Så när det är sol passar jag nu på att göra något ute. Idag åkte jag till Rangitoto som ligger i skärgården utanför Auckland.

Det är alltid komplicerat att packa väskan för den här typen av dagsturer. Livsnödvändigheter som matsäck, vatten, extra kläder, solskydd, badkläder. Sen var väskan full. Ingen plats för lyxartiklar som kamera. Så ser jag andra, som kommer i par, har en väska som ser halvfull ut, som ändå tycks ha fått med sig allt livsnödvändigt. Jag förstår inte.

Hur som helst har jag knatat i fem timmar, upp och ner för en vulkan, på vulkanaska och rulliga stenar, i lavagrottor. Jag har badat i havet. Jag har ätit min matsäck. Jag har tagit filmklipp med lillkameran. Och jag har pustat ut i skuggan i väntan på färjan tillbaka.

Nu är jag mör. Men det innebär att jag inte behöver göra något mer idag. Utom möjligen äta chips.



Matsäck



Auckland på håll.



Vulkanlava



Pust.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Är det bara ananas till lunch? Är du inte vansinnigt hungrig efter allt klättrande då?

Hanna sa...

Det blev kokta ägg också och lite annat.