tisdag 6 december 2011

Jakten

Dagarna här är en ständig jakt på mynt. För de där mynten de behövs överallt. Och de är svåra att komma över, i alla fall om man som jag är en notorisk kortanvändare.

Men nu är det så att jag inte kommer med bussen utan mynt. Så jag kommer på mig själv med att köpa allsköns meningslösheter för att bryta upp sedlar. Mest choklad förstås. Igår var det nästan panik. Jag behövde 2 dollar för att komma hem, 3 dollar för tvättmaskinen och ytterligare 3 dollar för torktumlaren. Femmorna här är sedlar så ni förstår att jag var tvungen att köpa en del meningslösheter för att komma över denna digra summa pengar i mynt.

Nu löste det sig i alla fall. Men jakten är ständigt pågående. Ingen vila, ingen ro. Ständigt tänker jag på att jag måste ha mynt tillgängliga.



My preeeeciousssss

4 kommentarer:

Unknown sa...

Money money money
Samma jakt här som där...

Hanna sa...

Mmm, även om den hemma kanske inte så ofta (inte för mig i alla fall) är fokuserad på just mynt. Eller alls pengar, när jag tänker efter.

Maria sa...

Har inte växlingsautomaterna kommit så långt söderöver? :-)

Hanna sa...

Maria: Näää, jag har inte sett en enda. Men de kanske bara inte står just där jag behöver dem. De kanske kunde börja med kortautomat istället?