lördag 24 december 2011

Ajöss och tack för ostronen

Vinkade av Marlborough sounds och Hopewell, som gav mig allt jag önskade och lite till. Framför allt en inre ro. Sen hoppade jag i vattentaxin igen och åkte till Picton. Bussen till Christchurch tog ett antal timmar, jag ägnade mig åt att sova, klia på några sandflugsbett och titta på sälarna som lekte runt i vattnet eller låg och latade sig på stenar. Om man är så mjuk och go i kroppen att man kan krypa upp och lägga sig bekvämt på en sten, då måste livet vara ganska gott.

Själv sitter jag i fängelset inatt. Men jag har i alla fall eget rum. Inga tyska tjejer i 20-årsåldern som ska tända lampor mitt i natten eller vara i varje liten prasselpåse eller prata i sömnen. Bara mitt eget sömnprat. Ljuvligt. 

Med detta önskar jag er god jul!

Från toppen

Marlborough sounds tidig morgon

4 kommentarer:

Matilda sa...

God jul på dig med! :) Hoppas du har det härligt och att det blir en solig dag

Hanna sa...

Matilda: Det vankas sol.

Mamma sa...

Det ser så vackert ut över vattnet.
Är det ett sund det där?

Hanna sa...

Det är en fjord och en vik. Typ.