söndag 11 december 2011

Julparad

Igår var jag ute en sväng med några andra svenskar i huset. Bland annat gick vi förbi julgatan och tittade på människor som försöker bräcka varandra i att styra ut sitt hus i julens tecken. Vem vinner?

Om det verkar hysteriskt? Lite kanske.

Det juligaste enligt mig var att människor gick runt i mössor och vinterjackor. Så kallt var det. Nästan i alla fall.



Juleljus i julpalmen



Något för dig, Christina?



Kompisar på altanen.



Sen tog vi matpaus.

I huset som syns i klippet nedan såg vi människor där inne. Hoppas de inte har anlag för migrän, epilepsi eller hysteriska anfall. Blinkandet varierade även beroende på musik.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Nice! Juleljus är vackra ljus. Iallafall i mörker.
:)

Unknown sa...

Och nej. Småbilar göre sig inte besvär. Oavsett blinkande lampor.
Jag är ingen undulat. Eller? Kanske?

Har beställt svart metallic. Yeah....

Hanna sa...

Och mörkt blir det i alla fall här.

Med paket på taket?

Unknown sa...

Paket på taket känns lite för bohemiskt.
Men möjligen att jag skulle behöva bli mer sådan.
Finns det enklare sätt?

Mamma sa...

Det verkar vara lika hysteriskt med juleljusen där, som det är i USA och som det är på väg att bli här också.

Matilda sa...

Jisses! Det blinkande huset var extremt, men frågan är om inte "kompisarna på altanen" tar hem priset ändå...

Hanna sa...

Christina: Antagligen,

Mamma: Jo, det är lite mycket kan man säga. Fast absolut inte överallt.

Matilda: De är fina tycker jag.