måndag 5 december 2011

Tvättdag



Det händer så mycket saker här, ofta av ganska trivial karaktär, som jag känner att jag skulle vilja dela med någon. Saker som ibland gör att jag känner mig duktig och på rätt spår, men som inte riktigt gör sig i en blogg. Eller på facebook. Mer sådant som jag bara skulle vilja säga, för att säga det.

Idag nöjer jag mig med att berätta om mitt dilemma med tvätten. Det var av absolut nödvändigt att tvätta idag och eftersom det är sol tvättar alla. Jag lyckades få tvättmaskinen men ingen plats på tvättlinan. Snart blir det mörkt och inget torkar där i alla fall. Så jag stoppade en del saker i tumlaren. Tumla kläderna till oigenkännlighet eller låta kläderna långtorka och börja lukta surt?

För en väldigt spännande och givande dag blev det kanske inte det mest spännande blogginlägget någonsin.

6 kommentarer:

Lilli sa...

Men där hänger ju dina kläder ute i alla fall. Blev dom torra eller luktar dom surt?

Hanna sa...

De har inte torkat ännu, men jag har höga förhoppningar.

Unknown sa...

Du hänger tvätt utomhus.
Jomantackarja

Hanna sa...

Inte med någon större framgång, men ja.

Matilda sa...

jag gillar triviala vardagsbetraktelser så fortsätt du att blogga om hänga tvätt om du vill ;)

Hanna sa...

Matilda: Det är väl egentligen det bloggandet är till för, krasst sett.