söndag 4 december 2011

Mer regn

Det har regnar precis hela dagen här. Jag har inte gått utanför dörren. Ganska skönt att ha eget rum då så att jag kan sunka runt på egen hand hemma. Har tyvärr inte kunnat tvätta eftersom det inte går att torka tvätten i regnväder. Istället har jag passat på att jobba. Dessutom har jag börjat planera min resa efter att jag lämnar Auckland. Det är svårt. Jag har inga direkta cravings. Någon slags plan vill jag ändå ha.

Så jag tänkte så här, när jag nu hyr bil: Jag vill bo på de hostel som har fått bäst ratings enligt BBH (en förening med hostel och andra typer av billiga boenden). Jag har bott på fler av dem tidigare. De som har bra ratings ligger oftast ganska avlägset till, är ofta otroligt mysiga och ligger på vackra platser. Eftersom jag inte direkt har några specifika ställen jag vill besöka kan jag lika gärna styra kosan dit där de bra boendena finns. Tror att det kan bli en bra röd tråd.

Första boendet på södra ön är i alla fall fixat. Jag bor där fram till julafton. Tror det är en bra plats. Så länge det inte regnar som det gör idag i alla fall.

Inga kommentarer: