lördag 10 december 2011

And the holy crater

Har bestigit Mt Eden idag. Det var brant (196 m). Inuti var en gigantisk krater. En helig krater. Där får endast kor nedstiga. Heliga kor?

Utsikten? Sky tower så klart. Alltid. Jag har snart lyckats fånga alla vinklar. Jag fotar mellan olika utsikspunkter här i stan. Från den ena till den andra.

Det reser en del filosofiska frågor om närvaro i mitt inre har jag märkt. Det är konstigt att tänka på, när jag står på Mt Eden, att jag har varit uppe i Sky Tower, eller på vulkantoppen på Rangitoto, när jag nu ser dem på håll. Det är ännu konstigare att tänka på att andra människor i samma stund står där och fotar åt mitt håll. Små som atomer vore de, om jag kunnat se dem.



Bergsbestigaren. Samt urblåst.



Kratern i Mt Eden och Auckland nedanför.



Rangitoto

3 kommentarer:

Matilda sa...

Låtsas om att du inte alls är på varmare bredgrader och inbillar mig att det ser precis ut som från Arthur's seat, Edinburgh's vulkan... ;)

Hanna sa...

Risken är att dessa breddgrader för stunden inte är så mycket varmare. Ärligt talat.

Unknown sa...

Nicht so solbränd, jaaa?