fredag 3 april 2009

Rottnest island

Hanna och cykeln Benny har utforskat Rottnest island idag. Efter en lång och skön sömn i en säng!! Utan att frysa eller svettas.

Utan guidebok går jag på allt helt utan förkunskaper. Det är kul och läskigt, men ibland känns det som att jag missar något. Varför kom du till Rottnest, fick jag frågan idag. Inte vet jag. För att man ska...

Men det överträffade allt. Jag var i paradiset. Och där finns knappt bilar. Men mycket sol. Jag råkade cykla iväg från samhället utan att äta så jag var snart tvungen att återvända. Men desto mer kunde jag verkligen ta det lugnt eftersom jag redan sett vad som väntade på mig. Jag hälsade på Quokkor, varnades för giftiga ormar och cyklade obesvärat runt och påmindes om en liknande upplevelse på Guernsey - men utan ormar.

Jag trodde verkligen att jag bara skulle chilla, ta det lugnt och lata mig i Australien. Känner jag inte mig själv bättre än så?! Oron driver mig ut varje dag. Jag måste se, uppleva, känna. Hela tiden. Ingen vila, ingen ro.

Och det finns ingen ände på nya intryck...



Flicka iakttar Quokka



Iskaffe i skuggan



Vit sand efter allt det röda



Glöm inte det!



Utsikt

3 kommentarer:

Stina sa...

Badvärme i vattnet?

Blingbling sa...

Maneter och hajar i vattnet? Det ser vackert ut på ytan i alla fall haha. Fantastiskt ställe ser det i alla fall ut att vara.

Hanna sa...

Stina: Varmt.
Bling: Hajarna gor det lite mer roligt att bada och framfor allt snorkla och dyka :) Maneterna daremot kunde fa halla sig borta. Har redan brant mig en gang...