fredag 3 april 2009

Här kommer gårdagen i korthet

Gårdagens bästa: En säng – jag varken frös eller svettades

Gårdagens besvikelse: Att jag efter 10 flygningar på två månader fortfarande inte hör eller fattar vad det är som ingår eller vad flygpersonalen vill mig när de kommer förbi. Höll på missa måltiden medan jag blundade!!

Gårdagens accent: Ingen. Min engelska är helt utan accent. Vad innebär neutral engelska? Är det kanske detta jag väntat på. Först var förslaget sydafrikansk accent. Jag tycker själv att Anna Ternheim exempelvis låter lite sydafrikansk, men jag älskar hennes engelska!

Gårdagens överraskning: Att frysa utomhus, på dagtid

Gårdanens mest ohjälpsamma: Hostelpersonalen. Vad är det med aus-hostlen?

Gårdagens mat: Nasi goreng. Mmmm… Inte egengjord.

Gårdagens tystaste: Mina rumskamrater. Inget snarkande, inget prasslande, inget ljus.

Gårdagens mest obetydliga miss: Ställa om mobilklockan till Perthtid. Av misstag gick jag upp 7 imorse istället för 8.30. Snacka om tidsvinst!!

Gårdagens räddaste: Hanna. Säker på att störta med Quantas.

Gårdagens musik: Hanna med Melissa Horn.

Gårdagens musikupplevelse: Musik på toaletten – så borde det alltid vara på allmänna toaletter. Lite schysst diggerido.

1 kommentar:

Fröt sa...

mm...blir sugen på mat när du snackar om nasi goreng...