söndag 26 april 2009

Kruger Nationalpark

24 April

Min resa med the french fortsätter. Vi bockar av nationalparker och reservat på löpande band. I samma takt som vi lägger hundratals kilometer bakom oss.

Kruger nationalpark gjorde vi idag, med giraffer, sheetas, lejon, elefanter och apor. Men jag saknar fortfarande två av de big five. Det var en dagsverke alldeles oavsett. Ikväll bor vi i Komatipoort på ett vänligt hostel. Vi har mest bott på BnB tidigare. Mest därför att vi inte hittat till de hostel vi bokat in oss på – problem man bara kan ha i Sydafrika tror jag, och jag ska mailbomba den som skrev Lonely Planet SA. Förlorade är vi lite titt som tätt, hur kan det ta två timmar att hitta till ett ställe samtidigt som varje väganvisning är helt olik en annan.

Min stora attraktion här är gjord. Och plötsligt känns det som att jag hänger löst. Kommer fransoserna att dumpa mig nu? Morgondagen ter sig mer osäker än någonsin. Jag är fortfarande deras översättare och det mesta sker verkligen på franska på dagarna. Dessutom är det jag som håller i boendebokningarna, någon jag hitintills inte precis klarat med bravur förrän i slutspurten. Men bättre sent än aldrig, vi har alltid bott bra.

Jag håller tummarna för att jag åker bil även imorgon. Annars ses vi i en annan zon.



Vackra giraffer poserar för mig



Stilfulla noshörningar betar



Hanna spanar på hippos nedanför



En glad elefant



Hanna och Eva tittar på potholes

3 kommentarer:

Stina sa...

Wow. Härligt att komma naturen så nära.
Vackra bilder.

Blingbling sa...

Att du vågar ;)Skithäftigt. Det där vill jag också göra.

Maria A sa...

Åh, jag blir så himla avundsjuk.... :-)