onsdag 29 april 2009

Äventyr

Att vara själv är inte så pjåkigt. Jag var i J Bay vid ett vattenfall och hoppade från en klippa, grillade och drack öl. I Plett kajade i havet: jag, en kajak och the great white. De är där nere någonstans, det är säkert. Instuktören bjöd in mig på braii (BBQ) så jag fick mingla med locals och grilla. Sen gjorde jag ett dyk. Eller försökte åtminstone. Det var svinkallt. Men jag tänker ändå skylla på några sydafrikaner som tog upp all tid med att ha dålig utrustning som gick sönder så att jag fick flyta runt i vattnet i det 15-gradiga vattnet utan skor. Jag var tvungen att fly allt för snabbt. Ska försöka igen.

För tillfället äter jag italiensk glass och dricker latte, medan jag internetar gratis. Dessvärre håller mitt batteri på att dö, så det blir inga bilder.

Men jag har det bra. Allt för bra. Allt för kort. Allt för snabbt. Maxa.

4 kommentarer:

Fröt sa...

hur länge har du kvar av dina resa? Kram

Hanna sa...

Frö: Bara 10 dagar nu :(

Blingbling sa...

Men då kommer du ju snart hem :D Här i Stockholm osar det av vårkänslor.

Ikväll har jag tex träfat Grannen och hennes nya kärlek (skvaller ifall du inte hunnit uppdatera dig hehe).

Hanna sa...

Oooh, det hade jag missat...