fredag 1 maj 2009

Pink Loarie

Knysna laddade som bäst upp för sin årliga gayfestival när jag var där. Så jag passade på att gå på drag queen 35+ med tillhörande efterfest. Det var party halva natten. Rosa fjärdrar, rosa utsmyckning och rosa flyers över hela Knysna. Alla pyntade för denna årliga högtid, som i år sammanföll med första maj. Jag och min vän Brian beställde bubbel i baren och fick höra att de bara hade champagne. För 65 kronor. Hmmm… Vi var förstås på killfesten. Tjejfesten tog aldrig riktigt fart den kvällen.

I mitt rum, Camp Judy, fanns tio sängar. Där bodde jag och åtta bögar. Det var knäpptyst på natten och mycket orörigt. Hela hostlet var de facto fyllt med människor som var där för att gå på festivalen. En killes necessär var lika stor som mitt handbagage. Där ligger jag i lä.

Efter att ha vallat Brian runt Knysna under förmiddagen var jag tvungen att lämna Pink Loarie bakom mig tyvärr. Trist. Men jag hade inte stått ut med Knysna på dagtid en dag till.

I Wilderness promenerade jag ner på byn. Halvvägs där blev jag uppplockad av en local som gav mig skjuts. Det visade sig att hon ägde guest houset / restaurangen Serendipity (fancy smancy som tusan) där jag blivit rekommenderad att äta. Så jag frågade om det var möjligt och det var det. Som en bonus sa hon att hon har trådlöst internet som jag kan få använda där eftersom internetcafét i byn redan stängt för dagen. Världen är ibland liten. Men Wilderness är ändå mindre.

Jag har till slut kommit in i en mycket bra trend av bra ätande. Men jag väntar fortfarande på att få bli hög på vin.



Romantisk middag



Hilton, Hanna, Brian posar



Drag queen 35 +

2 kommentarer:

Blingbling sa...

Och nu får Gaypar äntligen gifta sig här hemma i Sverige. KÄRLEK!

Ester sa...

Vad mycket roligt du gör!
Nu ska jag läsa om ditt äventyr ute i naturen!