torsdag 7 maj 2009

The peninsula

Dagen började väldigt dimmigt i vanlig ordning. Så jag lämnade staden, för att utforska halvön. I ett försök att spara pengar också. Cape point och utsikt. Jag förväntade mig svår dimma. Som när jag var i Cape Reinga på NZ. Det spöregnade. Jag såg inget. Mitt öde vid utsiktsplatser tydligen. Men idag lättade det väl där. Lycka. Dessutom såg vi vildliv. Pingviner, strutsar, antiloper, babianer och annat onämnbart.

Jag blev vän med en irländare som jag förhoppningsvis ska umgås lite med imorgon. Annars är Kapstaden och hostlet väldigt asocialt. Jag snackar på med alla, men det blir väldigt kort. Folk är på väg bort eller hem, så verkar det vara i la Kapstada. Idag kanske jag tvingas äta på hostlet eftersom det regnar ute. Oh, well. Sova är också skönt.

Jag hoppas att jag kan hålla mig borta från marknaderna. Jag gjorde något onämnbart. Killen sa att det jag köpte kommer att inge mig respekt där hemma. Jag vet inte. Möjligen priset jag fick dem för. Men de är galna. Bilder kommer när de är på plats.



Galna babianer



Söta pingviner följer sin ledare



Det var dimmigt också, det stora vita där bakom



En happy hippo - och happy Hanna också för den delen

Inga kommentarer: