torsdag 15 januari 2009

Matlängtor

Jag ser fram emot allt gott jag ska få äta och dricka på vägen:

- rom på Kuba
- vin i alla former och färger, på NZ, i Australien, i Sydafrika. Allt går bra. Kanske rent av hinner klämma i mig lite i Kalefornien.
- L´n P, en mycket trevlig lemonadinspirerad läsk på NZ
- fisk, finns nog i de flesta av länderna jag ska besöka
- exotiska köttbitar, har hört gott om Sydafrikanska antiloper. Hoppas jag har börjat äta kött igen tills dess...
- exotiska frukter, lite närodlade.
- avocado, närodlad och kanske till och med mogen!

Det jag kommer att sakna hemifrån är nog främst bröd. Inget annat land verkar förstå att man kan göra bröd som är grovt. Kanske får jag helt sluta med bröd. Man kan väl äta annat till frukost. Vet inte vad det skulle vara bara.

Inga kommentarer: