fredag 9 januari 2009

Detta behöver jag inte!

Det finns vissa orosmoment så här några veckor ifrån. De rör inte så mycket själva resan som tiden fram till resan. Främst handlar de om:

- Finanskrisen (snälla ät inte upp min reskassa)
- Vinterkräksjuka/influensa (tänk om jag skulle insjukna precis dagen innan, får man ens boarda med kräksjuka?!)
- Benbrott av alla de slag (ja, kanske inte behöver förklaras närmare, man bär inte gärna en ryggsäck samtidigt som man haltar med kryckor...)
- All annan sjukdom som kan äventyra själva ivägfarandefasen (ska nog bara undvika sjukhus och sjukvårdsupplysningar)

Annars känns det som att det börjar arta sig. Jag unviker att tänka på tiden kvar. Försöker bara sova lugnt och göra det mesta av varje dag. Läser inte ekonomidelen i tidningen och funderar allvarligt på att helt sluta läsa tidningen så jag slipper komma på fler saker att oroa mig för.

Inga kommentarer: