måndag 28 november 2011

Wollongong

Jag har besökt universitetet i Wollongong idag. Det tog mig 3-3,5 timme att åka, enkel väg. Så det mesta av dagen har gått åt till att resa. På universitetet fick jag se hur bowerbirds bygger upp en dekoration (som de inte bor i) för att locka till sig partners. Bowerbirds gillar blå saker, så runt denna dekoration ligger det allsköns blå ting strösslade runt omkring. Om detta ingår i min forskning? Nej, det gör det inte.

Ikväll har vi firat två födelsedagar. David och Emily som är syskon, men inte tvillingar, fyller år samma dag. Det firades med tårta, flaggor och tomtebloss. Felix gillade inte tomteblosssen.

Jag kan inte förstå att det är sommar. Vi åt middag utomhus. Oliver övade på höga hopp. Jag hjulade. Typ. I mina dvärgbyxor. Det gick så där.



Dekoration skapad av en Bowerbird



Oliver övar höga hopp



Tomtebloss på tårtan

Inga kommentarer: