tisdag 29 november 2011

Nu och nu

Jag kan vara ganska dålig på att känna nuet. Däremot är jag väldigt bra på att känna och komma ihåg tidigare nu. Här i Sydney har det varit så tydligt. När jag har promenerat på ställen där jag har promenerat förut, för 3 eller 10 år sedan, så har jag kunnat minnas exakt vad som hände förra gången.

I The Rocks minns jag att jag gick och tittade på Sydney Harbour Bridge och gick in mot stan när jag träffade en grupp människor som höll på med en tävling där de skulle fullfölja ett antal uppgifter. Jag minns vad jag hade på mig och jag minns känslan och vädret. Bilderna i mitt huvud blir väldigt tydliga.

Det jag funderar på är om bilderna från den här resan kommer att bli lika tydliga i mitt huvud. Det är en så märklig känsla att gå runt och titta på saker helt vanligt och sen tänka sig att just de här bilderna etsar sig fast och kommer att bli möjliga att plocka fram senare.

Inte bara har jag samma lilldator med mig den här gången, jag har dessutom samma halsband och en del samma kläder som senast. Jag tänker att olika ting kan vara saker som jag hängt upp minnen på också.





Sydney 2009



Aquarium 2009



Skyskrapor 2011



Sydney Harbour Bridge 2011

Inga kommentarer: